عصر طلایی

عصر طلایی

بنده مهدی اصغری دانش آموخته کارشناسی برق قدرت و کارشناس بهره برداری در شرکت توزیع برق هستم.
تلاش دارم با مطالعه کتاب ها و ... مجموعه مطالبی را به اشتراک بگذارم
امید دارم نظرات ارزشمند شما عزیزان را داشته باشم .
لطفاً نسبت به مطالبم نظر بدهید.
ممنون از حسن توجه شما عزیزان.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

زنده خوب ، مرده بد!

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۴:۵۲ ق.ظ

"زنده خوب و مرده بد" وجود داره یا نداره؟

کلاً محکوم به خوب یا بد بودن هستیم!!! دیشب سر این موضوع با همسرم به بحث نشستیم و با این مطلب در تعارض بودیم، همسرم نظرش این بود که شخصیتش خوب نیست ولی بدم نیست و یک فرد میانه ای، ولی من میگفتم ما محکوم به خوب یا بد بودنیم، همانطوری که مرگ و زندگی حد وسطی نداره یعنی یا مرگ یا زندگی ، خوب یا بد ، زیبا و نازیبا ، روشنایی و تاریکی و ... اینها همه حد وسطی نداره و اگر هم داره ما تعریفش کردیم ، ما محکوم به خوب یا بد ، مرگ یا زندگی ، تاریکی یا روشنایی ، زیبا و نازیبا و ... هستیم

زنده خوب و مرده بد وجود نداره!، یا زنده بد و مرده خوب وجود نداره! اصلاً این مرزبندی ها یعنی چه؟ زنده و مرده ، خوب یا بد؛ ولی امروز صبح یک مطلبی می خواندم و نوشته بود زنده خوب و مرده بد وجود نداره و این یعنی همه زنده ها بد هستند و همه مرده خوب هستند، ای وای گیج شدم، اصلاً امروز مطلبی را که تو بلاگفا هم مینوشتم منو گیج کرد ظاهراً امروز گیجم!!!!

زنده خوب و مرده بد وجود نداره!!!

زنده خوب و مرده بد وجود نداره!!!

زنده خوب و مرده بد وجود نداره!!!

زنده خوب و مرده بد وجود نداره!!!

من قبول ندارم و میگم هم زنده خوب داریم و هم زنده بد ، هم مرده بد داریم و هم مرده خوب؛ پس اینجوری حد وسطی نداریم یا زنده ایم یا مرده و یا خوبیم و یا بد، نمیشه هم زنده باشی و هم مرده و هم خوب باشی و هم بد، این پر واضح شبح بودنه نه انسانیت، می تونم بگم اگه هم زنده ام و هم مرده و هم خوبم و هم بد، یعنی با شبح هیچ تفاوتی نمیکنم، آهان حالا شد پس کسی اگه ادعا کرد که زندهِ مردهِ خوبِ بد است، این آدم نیست بلکه شبحِ و میدونیم که از شبح باید دوری کرد آخه ترسناک هستند، پس آدمی هایی که زندهِ مردهِ خوبِ بد هستند، ترسناک هستند و باید ازشون دوری کرد و من حاضرم زنده بد باشم و مرده خوب باشم تا شبحی که راه میره و میگه زندهِ مردهِ خوبِ بد هستم ومطلب این کتاب را کاملاً درک میکنم که میگه "زنده خوب و مرده بد" وجود نداره.

عنوان کتابی که خواندم جمهوری عجایب(یادداشت های سفر هندوستان) از رضا عبدالهی است و این جمله "زنده خوب و مرده بد" در تعریف یکی از دوستانش گفته شده بود.

برام من که حسابی جالب بود و امیدوارم برای شما نیز مفید بوده باشه.

از اینکه مطلبم را مطالعه کردید بسیار سپاس گذارم و ممنون میشوم که نظر بدهید و بازخوردهای شما راهگشای بنده است.

سپاس بیکران خدمت شما

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">