عصر طلایی

عصر طلایی

بنده مهدی اصغری دانش آموخته کارشناسی برق قدرت و کارشناس بهره برداری در شرکت توزیع برق هستم.
تلاش دارم با مطالعه کتاب ها و ... مجموعه مطالبی را به اشتراک بگذارم
امید دارم نظرات ارزشمند شما عزیزان را داشته باشم .
لطفاً نسبت به مطالبم نظر بدهید.
ممنون از حسن توجه شما عزیزان.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

اهرام به او لبخند می‌زدند و او نیز لبخند می‌زند و سانتیاگو به نشانه‌ها اعتقاد داشت و اینگونه بود که به رویایش لبخند زد و آنچه را که در این مسیر بازیافته بود باور داشت.

کتاب کیمیاگر، داستان چوپان اسپانیولی را بازگو می‌کند که بدنبال رویایش، مسیر اهرام مصر را از اسپانیا تا به افریقا می‌پیماید و در این راه با افراد زیادی و مشکلات و نشانه‌های فراوانی روبه‌رو می‌گردد. لذت بخش‌ترین قسمت داستان آن هنگام است که سانتیاگو سرانجام با دیدن اهرام، سادگی زندگی را از آنچه پیچیده به نظر می‌رسید بازیافته بود و به گنج و رویایش رسیده بود؛ توصیه می‌کنم این کتاب را در چند نوبت بازخوانی کنید تا گنج درون این کتاب را بدست بیاورید.

زندگی در عین پیچیدگی، بسیار ساده حقایق را بیان می‌کند و برای درک این حقایق تنها عشق کافی است، عاشق در دنیای خود به هرآنچه که باور دارد خواهد رسید؛ عاشق باش تا زندگی معنی کنی.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۲ ، ۰۵:۱۷
SABA

ناماسته در هند و نپال به معنی خوشامدگویی و سلام کردن است. ناماسته علاوه بر معنی متداول آن مفهومی مذهبی نیز دارد که عبارت است از «من به آن ذره خدایی که در توست تکریم می‌کنم». بنابر سنت رایج هنگام گفتن این لغت در مقابل گورو یا رهبر معنوی دو کف دست‌ها را بالای سر یا در مقابل صورت به هم می‌چسبانند. ولی در مقابل دیگران دو دست را در مقابل سینه قرار می‌دهند.

منبع ویکی‌پدیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۲ ، ۰۵:۲۴
SABA

خود را تسلیم ناامیدی نکن. این باعث می‌شود نتوانی با قلبت صحبت کنی. (کتاب کیمیاگر از پائولوکوئلیو ترجمه محمحدجواد نعمتی صفحه124)

و چه زیباست گفت‌وگوی درونی و صدای طنین انداز قلبت که تو را به سوی نشانه‌ها میبره، باور داشته باشی یا نه، ولی قلبت بهت دروغ نمیگه، پس باهاش دوست باش و سعی کن که گوشت صداهایی را که دیگران نمی‌توانند بشنونند را بشونه و این تو را یک پله جلو میبره.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۲ ، ۰۵:۱۵
SABA